Siguranța - permanent în centrul atenției noastre

e-class-safety

Conceptul integral de siguranţă al Mercedes-Benz

Realmente niciun alt domeniu nu inspiră inginerii de la Mercedes-Benz mai mult decât cercetarea din domeniul tehnologiior noi de siguranţă. Aceştia au oferit primul reper important privind siguranţa încă din anii ''50, prin dezvoltarea celulei de siguranţă pentru pasageri, inventată de Béla Barényi. În momentul de faţă aceasta este doar unul dintre numeroasele elementele ale conceptului de siguranţă integrat, care apropie şi mai mult autovehiculele Mercedes-Benz de idealul nostru de călătorii fără accidente.

Faza 1: conducere în siguranţă

Majoritatea accidentelor încep cu mult înainte de impactul efectiv, cu un moment de neatenție, vizibilitate scăzută sau pericolele care nu pot fi anticipate. Din acest motiv, conceptul de siguranţă Mercedes-Benz utilizează o gamă largă de măsuri pentru a susţine conducerea în siguranţă în operaţiunile de zi cu zi şi pentru a vă ajuta să mențineți sub control situaţiile critice.

Adaptive High-beam Assist PLUS (dotare opțională)

Acest sistem face posibil condusul cu faza lungă cuplată permanent, fără a orbi alți participanți la trafic. Prin urmare, șoferul dispune întotdeauna de distanța optimă a farurilor. Funcția este activă începând cu o viteză de 30 km/h pe drumuri fără iluminat.

Utilizând un sistem bazat pe cameră video stereo, amplasată în spatele parbrizului, Adaptive Highbeam Assist PLUS (asistentul PLUS pentru faza lungă adaptivă) identifică alți participanți (iluminați) la trafic, cum ar fi autovehiculele care se apropie sau autovehiculele din față și reglează farurile în mod automat, în conformitate cu respectiva situație din trafic.

Un mecanism integrat în modulul farului atenuează respectiva parte din conul de lumină al farurilor cu LED-uri, pentru a garanta faptul că celălalt șofer nu este orbit. Acest lucru îi permite șoferului să lase farurile cuplate în permanență în faza lungă și să profite la maxim de distanța de rulare a acestora, fără a deranja sau periclita alți participanți la traficul rutier.

Disponibil doar ca o componentă a tehnologiei MULTIBEAM LED.

Asistent Menținere Atenție ATTENTION ASSIST

Încetinirea ritmului este eficientă – dar ațipitul la volan se poate dovedi fatal și constituie una din cele mai frecvente cauze ale producerii de accidente. ATTENTION ASSIST (asistentul pentru menținerea atenției) este disponibil la noua Clasă E în scopul expres de a împiedica acest lucru.

Îndeosebi deplasări extrem de lungi și la condusul pe timp de noapte, sistemul poate amplifica siguranța la rulare. Pe baza comportamentului de bracare al șoferului, ATTENTION ASSIST poate identifica semnele tipice de oboseală și neatenție gravă și poate emite avertizări vizuale și acustice, dacă există riscul unei ațipiri iminente.

Sistemul devine activ la viteze cuprinse între 60 și 200 km/h. El utilizează senzori, pentru a monitoriza în permanență stilul de condus și pentru a genera un profil de rulare personalizat. În cazul în care există abateri în ceea ce privește stilul de conducere, sistemul vă atenționează cu privire la faptul că este momentul să faceți o pauză.

Faruri LED High Performance
e-class-coupe-ledhighperformanceheadlamps

În plus față de aspectul lor vizual distinct, farurile cu LED-uri de înaltă performanță amplifică siguranța la rulare pe timp de noapte, grație distribuției extinse a luminii, unei temperaturi color care simulează condusul diurn și unui consum de energie redus.

Farmecul ademenitor, reflectat în liniile clare, în conicitatea dublă și design-ul de înaltă calitate al detaliilor generează o impresie diurnă fără echivoc. Grație noii tehnologii de proiecție cu LED-uri în faza scurtă, cu lentile prevăzute cu design modern/inovator și tehnologia pe bază de reflectoare cu LED-uri la faza lungă, suprafața carosabilă este iluminată mai bine, comparativ cu farurile convenționale cu halogen.

MULTIBEAM LED (dotare opțională)
e-class-coupe-multibeamled

Farurile cu tehnologia MULTIBEAM LED permit cuplarea permanentă a fazei lungi, fără a orbi alți participanți la trafic. O rețea de 84 de LED-uri monitorizate individual în fiecare far direcționează lumina cu precizie, pentru a lăsa de o parte alte autovehicule, în timp ce iluminează împrejurimile, cu o claritate aproape similară unui nivel diurn. O altă caracteristică ce ține de design: accentele de un iluminat albastru din cadrul farurilor.

În modul de fază lungă, Adaptive Highbeam Assist Plus (asistentul Plus pentru fază lungă adaptivă) permite un iluminat continuu cu rază mare de acțiune a carosabilului aflat în fața autovehiculului, fără a orbi alți participanți la trafic. Dacă există autovehicule care se apropie sau autovehicule aflate în față, LED-urile modulelor pentru fază lungă sunt decuplate parțial, generând fiecare o mostră de lumină în formă de U, încastrată. Celelalte porțiuni ale carosabilului sunt iluminate în continuare cu ajutorul fazei lungi (fază lungă parțială). Atunci când sistemul identifică anumite condiții de autostradă, este selectat, în consecință, un tipar optimizat al fazei lungi. Setarea fazei lungi de autostradă reduce riscul de orbire a camioanelor care se apropie.

La deblocarea autovehiculului, șoferul este întâmpinat de un afișaj excepțional al luminilor. Inițial, farurile clipesc intermitent în culoare galbenă, apoi activează un LED albastru, care subliniază inscripția "Mercedes-Benz" și ulterior se modifică în detectorul de iluminat de culoare albă.

La fel de specific/tipic pentru Mercedes Coupé: farurile spate cu LED-uri, din două componente, care includ o funcție de tip Coming-Home (farurile rămân aprinse 30 de secunde și se sting singure), pentru prima oară, ca premieră mondială. La deschiderea ușii mașinii, LED-urile lămpii spate se aprind succesiv, începând de la mijlocul autovehiculului și continuând spre părțile laterale. La închiderea autovehiculului, succesiunea iluminatului funcționează în direcție opusă. Acest cadru al luminilor de semnalizare din spate întâmpină șoferul și își ia "rămas bun" de la acesta, într-o manieră similară bine-cunoscutei funcții de tip Coming Home (farurile rămân aprinse 30 de secunde și se sting singure), prin intermediul fibrei optice albastre din interiorul farurilor.

Cruise control

O călătorie lungă nu trebuie să fie neapărat și obositoare. Tehnologia inteligentă aflată la bordul noii Clase E Coupé furnizează un grad de relaxare, eliminând stresul la care este supus șoferul. Acesta se poate relaxa, în timp ce sistemul de control pentru croazieră are grijă să mențină viteza dorită.

Sistemul de control pentru croazieră, cu limitator variabil al vitezei, permite un condus relaxat și cu economie de combustibil, în special în deplasări lungi. Suplimentar față de viteza de croazieră dorită, sistemul permite și setarea unei viteze maxime individuale, spre exemplu, pentru a corespunde cerințelor în materie de limitare a vitezei.

Asistent Unghi Mort (dotare opțională)

Sistemul face posibilă detectarea unuia din cele mai grave pericole din trafic: autovehiculele aflate în punctul mort. Pe autostradă și la condusul prin oraș, Blind Spot Assist (asistentul pentru monitorizarea unghiului mort) poate avertiza în cazul coliziunilor laterale.

Blind Spot Assist (asistentul pentru monitorizarea unghiului mort) poate oferi asistență șoferului la traversarea în siguranță a unui carosabil cu mai multe benzi – în orașe, pe drumuri princhpale și pe autostrăzi. El poate detecta, de asemenea, bicicliștii la mersul prin oraș. Sistemul degrevează șoferul/șoferița, deoarece îl/o poate avertiza cu privire la autovehiculele identificate în unghiul mort.

La primul nivel de avertizare, sistemul emite triunghiuri luminoase reflectorizante de culoare roșie în oglinda exterioară respectivă, în cazul în care a depistat un autovehicul în zona de avertizare. La al doilea nivel de avertizare, triunghiurile reflectorizante de culoare roșie încep să clipească intermitent și este emis un semnal de avertizare dublu, în cazul în care șoferul acționează indicatorul de direcție, iar un autovehicul a fost detectat în zona de coliziune.

Blind Spot Assist (asistentul pentru monitorizarea unghiului mort) poate fi activat prin intermediul sistemului multimedia. Suplimentar față de triunghiurile reflectorizante de culoare roșie din oglinzile exterioare, avertizările emise de sistem sunt afișate și pe Display-ul multifuncțional.

Asistent Semne Trafic (dotare opțională)

Sistemul poate identifica limitele de viteză, semnele "Sens interzis" și "Depășirea interzisă" și anularea acestor semne și le poate afișa pe panoul de bord. Dacă sunt afișate semnele adecvate, sistemul emite un avertisment vizual și acustic, atunci când șoferul intră pe o stradă cu sens unic și nu respectă direcția de mers indicate.

Acest sistem ajută în mod efectiv șoferul să respecte regulile de trafic, amplificând astfel siguranța rutieră. Acest lucru este util în special pe porțiuni lungi, monotone de drum, cu semne de trafic care se schimbă, pe porțiuni de drum în care se lucrează sau pe drumuri necunoscute. Traffic Sign Assist (asistentul pentru semne de trafic) afișează orice semne de trafic identificate în timp real.

Pentru a face acest lucru, imaginile înregistrate de o cameră video amplasată în spatele parbrizului sunt verificate într-o fracțiune de secundă cu semnele stocate în sistem. Simultan, ele sunt comparate cu informațiile disponibile în sistemul de navigație.

Disponibil doar ca o componentă a sistemului multimedia COMAND Online.

Faza 2: în situaţii critice

Autovehiculele Mercedes-Benz sunt echipate cu o mulţime de sisteme de siguranţă pentru prevenirea accidentelor. Totuşi, în cel mai rău caz, pot fi activate mai multe măsuri pentru siguranţa ocupanţilor. Acestea includ protecţia ocupanţilor autovehiculului, precum şi a celorlalţi participanţi la trafic.

Active Brake Assist

Acest sistem vă poate ajuta să preveniți sau, cel puțin, să atenuați consecințele unor accidente în care sunt implicate autovehiculele din față și pietonii care traversează strada prin fața mașinilor. El include o funcție de monitorizare a distanței și de avertizare în caz de coliziune, o asistență la frânare, în funcție de situația respectivă și o funcție de frânare autonomă.

Sistemul de asistență a șoferului, pe bază de radar, poate emite, în funcție de situație, o avertizare vizuală privind distanța și, dacă este necesar, o avertizare auditivă suplimentară, dacă există riscul unei coliziuni iminente. Dacă șoferul frânează, acțiunea de frânare este amplifică de sistemul activ de asistență la frânare Active Brake Assist, în cazul în care acest lucru este necesar. Frânarea autonomă de urgență poate fi activată, în eventualitatea în care șoferul nu reacționează la avertizările emise de către autovehicul, cu privire la iminența unei coliziuni cu partea din spate a autovehiculului.

Funcția de frânare de urgență poate ajuta la prevenirea unei coliziuni cu pietonii sau, cel puțin, poate atenua urmările unui accident. Dacă senzorii sistemului pe bază de radar identifică o situație cu potențial de pericol, atunci frânarea de urgență este activată aproape în același timp cu emiterea avertizărilor vizuale și acustice.

PRE-SAFE® PLUS (dotare opțională)

Acest sistem poate iniția măsuri de protecție a pasagerilor, cu caracter preventiv, atunci când autovehiculul staționează și există riscul unei coliziuni iminente în partea din spate a acestuia. Acest lucru include avertizările privind traficul din spate, prin intermediul lămpilor de avertizare care clipesc intermitent cu o frecvență sporită, blocarea sistemului de frânare al autovehiculului și tensionarea reversibilă a centurii.

Disponibil în combinație cu pachetul pentru Asistență la Rulare.

Sistem PRE-SAFE®

Sistemul este capabil sa identifice cu anticipație situații critice de manevrare și să inițieze măsuri preventive pentru ocupanții autoturismului în cazul producerii unui accident. Funcționalitatea sa include tensionarea centurilor de siguranță și alte măsuri, printgre care cele mai recente cum ar fi PRE-SAFE® Sound.

Faza 3: în timpul unui accident

Autovehiculele Mercedes-Benz sunt echipate cu o mulţime de sisteme de siguranţă pentru prevenirea accidentelor. Totuşi, în cel mai rău caz, pot fi activate mai multe măsuri pentru siguranţa ocupanţilor. Acestea includ protecţia ocupanţilor autovehiculului, precum şi a celorlalţi participanţi la trafic.

Airbaguri șofer și pasagerul din față

Protejează ce este mai important: pe dumneavoastră și pasagerii dumneavoastră. În cazul unei coliziuni frontale severe airbag-urile pot proteja.

Ajută, de asemenea la stabilizarea întregului corp. Acest lucru poate reduce riscul unor răni grave în cazul producerii unui eveniment sever.

Dezactivare automată airbag pasager față

Dacă pe locul pasagerului sau în scaunul copilului nu stă nimeni, atunci airbag-ul poate fi dezactivat automat.

Faza 4: după un accident

Pentru a reduce la minim consecinţele în urma unui accident şi a uşura munca echipelor de intervenţie, sunt iniţiate o serie de acţiuni, în funcţie de tipul şi de gravitatea accidentului:

  • Protecţie sporită: motorul poate fi oprit automat şi alimentarea cu carburant întreruptă.
  • Lumini vizibile: lămpile de avarie şi iluminarea interioară de urgenţă pot fi activate automat pentru a preveni alte accidente şi pentru a facilita identificarea autovehiculului implicat în accident.
  • Posibilităţi reale de salvare: portierele pot fi descuiate automat.
  • Măsuri de asistare a echipelor de intervenţie: zonele de deformare între aripă şi portieră pot facilita deschiderea portierelor după o coliziune frontală.

[1] Se necesită conexiune activă la internet.