Siguranța - permanent în centrul atenției noastre

c-class-safety

Conceptul integral de siguranţă al Mercedes-Benz împarte siguranţa autovehiculului în patru faze:

Realmente niciun alt domeniu nu inspiră inginerii de la Mercedes-Benz mai mult decât cercetarea din domeniul tehnologiior noi de siguranţă. Aceştia au oferit primul reper important privind siguranţa încă din anii ''50, prin dezvoltarea celulei de siguranţă pentru pasageri, inventată de Béla Barényi. În momentul de faţă aceasta este doar unul dintre numeroasele elementele ale conceptului de siguranţă integrat, care apropie şi mai mult autovehiculele Mercedes-Benz de idealul nostru de călătorii fără accidente.

Faza 1: conducere în siguranţă

Majoritatea accidentelor încep cu mult înainte de impactul efectiv, cu un moment de neatenție, vizibilitate scăzută sau pericolele care nu pot fi anticipate. Din acest motiv, conceptul de siguranţă Mercedes-Benz utilizează o gamă largă de măsuri pentru a susţine conducerea în siguranţă în operaţiunile de zi cu zi şi pentru a vă ajuta să mențineți sub control situaţiile critice.

Sistem control proximitate DISTRONIC PLUS (dotare opţională) incluzând sistem asistenţă la frânare BAS PLUS şi
sistem de frânare PRE-SAFE®[1]
distronic-plus

Clasa E Coupé este echipată cu tot ceea ce înseamnă tehnologie modernă. Trei sisteme centrale funcţionează împreună pentru a oferi suport în prevenirea riscurilor de accident.

Prin simpla apăsare a unui buton, sistemul de control proximitate DISTRONIC PLUS ajută şoferul să menţină o distanţă faţă de autovehiculul din faţă.

Asistenul la frânare BAS PLUS împreună cu sistemul de frânare PRE-SAFE® ajută la prevenirea coliziunilor. Dacă senzorul identifică o potenţială coliziune şi şoferul aplică frâna, sistemul BAS PLUS frânează.

Asistent activ menţinere bandă[1]

Asistentul activ pentru menţinerea benzii de circulaţie avertizează şoferul prin vibraţii discrete ale volanului imediat ce trece peste marcajele continue ale benzilor de circulaţie detectate de sistem, părăsind neintenţionat banda pe care circulă. Dacă şoferul nu reacţionează, este aplicată o forţă de frânare pe roţi în mod individual, conform cerinţelor. În cazul în care, înainte de trecerea benzii, este activat semnalizatorul de direcţie sau dacă volanul este acţionat ferm, sistemul evaluează schimbarea benzii ca fiind un act intenţionat şi nu ia măsuri.

Asistent activ monitorizare unghi mort[1]

Asistentul activ pentru monitorizarea unghiului mort ajută şoferul să evite pericolele cauzate de alte autovehicule care se deplasează în partea stângă sau în partea dreaptă, la schimbarea benzii de circulaţie.Senzorii radar de proximitate, cu rază scurtă de acţiune, monitorizează zonele cu vizibilitate redusă corespunzătoare unghiului mort la viteze mai mari de 30 km/h. Dacă sistemul detectează un alt autovehicul în raza de monitorizare, se aprinde un triunghi de avertizare în oglinda exterioară corespunzătoare. Dacă şoferul acţionează semnalizatorul de direcţie, este emis un alt semnal sonor de avertizare. Acest lucru se aplică şi dacă autovehiculul se deplasează de la două benzi distanţă pe banda de lângă şofer. Dacă şoferul nu reacţionează la semnalul de avertizare, sistemul poate frâna automat şi individual roţile pentru a preveni un accident posibil.

Funcţie ATTENTION ASSIST
attention-assist

Funcţia ATTENTION ASSIST este utilă în special în cazul călătoriilor lungi, dar şi la conducerea pe timp de noapte; sistemul avertizează şoferul atunci când detectează semne de diminuare a atenţiei şi de creştere a oboselii acestuia.

La viteze între 80 şi 180 km/h, asistentul pentru menţinerea atenţiei ATTENTION ASSIST avertizează şoferul prin intermediul unor semnale vizuale şi sonore de îndată ce detectează orice semne de somnolenţă sau neatenţie. În fundal, senzorii analizează comportamentul șoferului și, în consecință, pot detecta orice modificări comparativ cu profilul acestuia determinat anterior.

Sistem ADAPTIVE BRAKE cu funcţie HOLD

Sistemul de FRÂNĂ ADAPTIVĂ oferă un plus de confort şi siguranţă, ajutând la efectuarea manevrelor de frânare în situaţii critice prin intermediul funcţiei de bază a sistemului de frânare antiblocare (ABS) şi facilitând conducerea în condiţii dificile prin intermediul funcţiilor de confort.

Asistentul la pornirea în rampă ajută şoferul să evite alunecarea în faţă sau în spate atunci când se deplasează pe un drum înclinat. Autovehiculul este menţinut pe loc pentru puţin timp după ce şoferul eliberează frâna, suficient pentru a apăsa pedala de acceleraţie şi a porni, fără ca autovehiculul să alunece.

Dacă apăsaţi din nou pedala de frână, funcţia HOLD menţine autovehiculul pe loc, astfel încât să nu fie nevoie să ţineţi pedala de frână apăsată. Pe panoul de instrumente va fi afişat mesajul „HOLD”. La apăsarea pedalei de acceleraţie, frâna va fi eliberată automat.

Funcţia de „uscare a discurilor de frână” îndepărtează pelicula de apă care se formează pe suprafaţa discurilor de frână în condiţii de umiditate. Acest lucru oferă putere maximă de frânare, disponibilă fără întârziere.

Cu opţiunea de „amorsare”, plăcuţele de frână sunt activate imediat ce şoferul eliberează rapid pedala de acceleraţie.

Pachet lumini (dotare opţională)
e-class-coupe-light-pack

Pachetul de lumini include sistemul de iluminare inteligentă, care îmbunătăţeşte vizibilitatea în condiţii necorespunzătoare de iluminare, adaptând farurile bi-xenon la situaţia curentă din trafic. Pe drumuri extra-urbane, de exemplu, fasciculul luminos este mai lat, iar pe autostradă raza de iluminare este extinsă semnificativ.

Sistemul dispune, de asemenea, de proiectoare de ceaţă îmbunătăţite, precum şi de funcţii de iluminare activă, iluminare în viraje şi asistentul adaptiv pentru faza lungă. Toate acestea vă ajută să detectaţi pietonii, bicicliştii sau alte obstacole mai din timp decât cu faza scurtă convenţională a farurilor. Sistemul optimizează în mod permanent iluminarea carosabilului.

Prin intermediul unei camere video, sistemul de reglare a razei de acţiune a farurilor şi a fazei lungi este setat astfel încât suprafaţa drumului să fie iluminată cât mai bine posibil, indiferent de situaţia din trafic şi de ceilalţi participanţi la trafic. O funcţie specială asigură trecerea treptată de la un tip de iluminare la altul, fără schimbarea bruscă a intensităţii. Pachetul include luminile diurne cu tehnologie LED, disponibile şi individual.

Asistent activ menţinere bandă rulare (dotare opţională)[3]

Asistentul pentru menţinerea benzii de rulare avertizează şoferul prin vibraţii discrete ale volanului imediat ce trece peste benzile de circulaţie detectate de sistem şi depăşeşte banda pe care circulă. Dacă, înainte de trecerea benzii, este activat semnalizatorul de direcţie sau dacă volanul este deplasat ferm, sistemul evaluează trecerea benzii ca fiind un act intenţionat şi nu ia măsuri.

Asistent monitorizare unghi mort (dotare opţională)[3]

Asistentul pentru monitorizarea unghiului mort ajută şoferul să evite pericolele cauzate de alte autovehicule care se deplasează în partea stângă şi dreaptă, precum şi în spatele autovehiculului, la virare sau la schimbarea benzii de circulaţie. Dacă sistemul detectează un autovehicul în zonele greu de observat din unghiul mort care sunt monitorizate, în oglinda exterioară corespunzătoare se aprinde un triunghi de avertizare.

Faza 2: în situaţii critice

În situaţii critice sistemul PRE-SAFE® poate activa măsuri de siguranţă preventive şi reversibile pentru a reduce riscul accidentărilor. Acesta se bazează pe senzorii sistemelor ESP® şi BAS care detectează situaţiile critice din trafic, ca de exemplu supravirarea sau subvirarea, mişcările bruşte ale volanului sau frânele de urgenţă.

Sistem protecţie ocupanţi PRE-SAFE®

Sistemul preventiv de protecţie a ocupanţilor PRE-SAFE® detectează situaţiile periculoase de conducere şi, dacă este necesar, activează preventiv sistemele de siguranţă reversibile pentru a reduce riscul de rănire a ocupanţilor autovehiculului.

Sistemul PRE-SAFE® monitorizează permanent datele primite de la senzorii unor sisteme precum ESP® şi BAS, putând, de exemplu, să detecteze situaţiile de supra/subvirare, precum şi o frânare de urgenţă.

Dacă este identificată o situaţie tipic critică de conducere, sunt activate dispozitivele de tensionare centurilor de siguranţă, scaunul pasagerului din faţă, reglabil electric, este deplasat într-o poziţie care să reducă efectele unui impact (disponibil doar împreună cu pachetul memorie), iar geamurile laterale şi trapa panoramică glisantă (disponibilă opţional) sunt închise într-o fracţiune de secundă, în funcţie de situaţie.

Faza 3: în cazul unui accident

Autovehiculele Mercedes-Benz sunt echipate cu o mulţime de sisteme de siguranţă pentru prevenirea accidentelor. Totuşi, în cel mai rău caz, pot fi activate mai multe măsuri pentru siguranţa ocupanţilor. Acestea includ protecţia ocupanţilor autovehiculului, precum şi a celorlalţi participanţi la trafic.

Airbaguri
e-class-coupe-airbags

Protecţia ocupanţilor autovehiculului este asigurată de airbagurile frontale, cu declanşare în două trepte, în funcţie de gravitatea impactului detectat. Airbagurile pentru zona capului, cele pentru zona pelviană şi airbagurile laterale pentru şofer şi pasagerul din faţă sunt, de asemenea, montate în autovehicul. Airbagul pentru zona genunchilor poate reduce pericolul de rănire a şoferului în cazul unui impact. De asemenea, autovehiculul este prevăzut opţional cu airbaguri laterale pentru locurile din spate.

Capotă activă
e-class-coupe-activehood

Funcţia capotă activă poate reduce riscul rănirii pasagerilor sau bicicliştilor dacă detectează că sunt implicaţi într-o coliziune cu partea frontală. Pentru a ameliora lovitura, capota activă se poate ridica aproximativ 5 centrimetri în partea din spate.

Tetiere NECK-PRO
e-class-coupe-neckpro

Activate atunci când sistemul înregistrează o coliziune în partea din spate, tetierele NECK-PRO pentru şofer şi pasagerul din faţă pot reduce riscul unei răni la nivelul gâtului.

Faza 4: după un accident

Pentru a reduce la minim consecinţele în urma unui accident şi a uşura munca echipelor de intervenţie, sunt iniţiate o serie de acţiuni, în funcţie de tipul şi de gravitatea accidentului:

  • Protecţie sporită: motorul poate fi oprit automat şi alimentarea cu carburant întreruptă.
  • Lumini vizibile: lămpile de avarie şi iluminarea interioară de urgenţă pot fi activate automat pentru a preveni alte accidente şi pentru a facilita identificarea autovehiculului implicat în accident.
  • Posibilităţi reale de salvare: portierele pot fi descuiate automat.
  • Măsuri de asistare a echipelor de intervenţie: zonele de deformare între aripă şi portieră pot facilita deschiderea portierelor după o coliziune frontală.

[1] Disponibil ca şi componentă a Pachetului de asistenţă la conducere PLUS.[2] Disponibil doar împreună cu sistemul COMAND Online sau Audio 50 APS.[3] Disponibil doar ca şi componentă a Pachetului monitorizare bandă de rulare.