Siguranța - permanent în centrul atenției noastre

c-class-safety

Conceptul integral de siguranţă al Mercedes-Benz

Realmente niciun alt domeniu nu inspiră inginerii de la Mercedes-Benz mai mult decât cercetarea din domeniul tehnologiior noi de siguranţă. Aceştia au oferit primul reper important privind siguranţa încă din anii ''50, prin dezvoltarea celulei de siguranţă pentru pasageri, inventată de Béla Barényi. În momentul de faţă aceasta este doar unul dintre numeroasele elementele ale conceptului de siguranţă integrat, care apropie şi mai mult autovehiculele Mercedes-Benz de idealul nostru de călătorii fără accidente.

Conducere în siguranţă

The majority of accidents start long before the actual collision: with a lapse in concentration, poor visibility or hazards which cannot be anticipated. That's why the Mercedes-Benz safety concept employs a range of measures to support safe driving in everyday operation and to help you bring critical situations under control.

Sistem control proximitate DISTRONIC PLUS (dotare opţională, doar împreună cu PARKTRONIC)

Sistemul DISTRONIC PLUS menţine automat o distanţă presetată faţă de autovehiculul din faţă şi reduce la minim riscul producerii coliziunilor din spate, identificând potenţialele situaţii periculoase şi acţionând în consecinţă. Fiind prevăzut cu senzori cu o rază de acţiune de 0,2 - 200 de metri, sistemul este de asemenea eficient în traficul urban sau traficul aglomerat. Acesta poate frâna autovehiculul până la oprire şi, de asemenea, îl poate accelera din nou atunci când este necesar.

În traficul aglomerat, sistemul DISTRONIC PLUS acţionează automat frânele, dacă este necesar, până la oprirea completă a autovehiculului. Frânarea automată este aplicată cu o deceleraţie de până la 4 m/s². În momentul în care condiţiile de trafic se îmbunătăţesc, DISTRONIC PLUS accelerează autovehiculul până la viteza presetată.

Dacă DISTRONIC PLUS detectează o situaţie care necesită o frânare puternică, este emis un semnal sonor intermitent însoţit de un simbol de avertizare care se aprinde pe panoul de instrumente. Acest lucru avertizează şoferul să fie foarte atent şi sa acţioneze sistemul de frânare dacă este necesar. Pentru a începe să rulaţi din nou după o oprire completă, tot ce trebuie să faceţi este să acţionaţi maneta tempomatului sau să apăsaţi pedala de acceleraţie.

Faruri bi-xenon
g-class-bixenonlight

Farurile bi-xenon cu reglare automată a fasciculului luminos asigură o luminozitate îmbunătăţită, o rază de acţiune extinsă şi o iluminare mai largă a suprafeţei drumului decât farurile convenţionale. Sistemul integrat de spălare a farurilor reprezintă un mijloc simplu şi eficient de a păstra farurile curate.

Sistem de asistenţă la frânare (BAS)

Sistemul de asistenţă la frânare (BAS) are rolul de a reduce riscul producerii accidentelor. Sistemul poate recunoaşte frânarea de urgenţă în funcție de viteza la care este apăsată pedala de frână şi poate furniza în mod automat o forţă de frânare completă.

Lumini diurne cu tehnologie LED
g-class-ledlightpackage

Datorită nivelului ridicat de luminozitate, luminile diurne cu tehnologie LED pot fi observate de la o distanţă considerabilă chiar şi în timpul zilei, sporind astfel siguranţa în timpul rulării. Acestea sunt integrate în suportul din partea inferioară a farurilor şi constau în câte 5 leduri pe partea dreaptă şi cea stângă. Luminile diurne cu tehnologie LED utilizează o cantitate de energie semnificativ redusă faţă de faza scurtă, conferind de asemenea autovehiculului un aspect impunător.

Sistem electronic de asistenţă la parcare PARKTRONIC (dotare opţională)
g-class-parctronic

Sistemul electronic de asistenţă la parcare monitorizează zona din faţa şi din spatele autovehiculului în timpul manevrelor de parcare şi avertizează şoferul în cazul în care detectează o potenţială coliziune.

PARKTRONIC funcţionează după principiul sonarului. Unitatea electronică de comandă utilizează semnale ultrasonice primite de la senzorii montaţi în barele de protecţie faţă şi spate pentru a calcula distanţa dintre obstacol şi autovehicul. La mersul înapoi este monitorizată atât zona din spate, cât şi cea din faţă, în timp ce la mersul înainte este monitorizată doar zona din faţă.

Asistent monitorizare unghi mort (dotare opţională)
g-class-blindspotassist

Asistentul pentru monitorizarea unghiului mort utilizează senzori radar cu rază scurtă de acţiune pentru a monitoriza zonele din partea stângă, partea dreaptă şi partea din spate a autovehiculului la viteze cuprinse între 30 şi 250 km/h.

În cazul în care sistemul detectează un autovehicul în zonele monitorizate, un triunghi roşu de avertizare se aprinde pe oglinda exterioară corespunzătoare. Dacă şoferul activează semnalizatorul de direcţie, pe lângă avertizarea vizuală este emis şi un semnal sonor de avertizare. Acest lucru se întâmplă şi în cazul în care un autovehicul se deplasează de la două benzi distanţă pe banda de lângă şofer.

În cazul unui accident

Autovehiculele Mercedes-Benz sunt echipate cu o mulţime de sisteme de siguranţă pentru prevenirea accidentelor. Totuşi, în cel mai rău caz, pot fi activate mai multe măsuri pentru siguranţa ocupanţilor. Acestea includ protecţia ocupanţilor autovehiculului, precum şi a celorlalţi participanţi la trafic.

Airbag-uri

Airbag-urile ca dotare standard pentru şofer şi copilot oferă protecţie pentru cutia toracică a pasagerilor în cazul unei coliziuni, şi permite, de asemenea, un plus de stabilitate pentru întregul corp. Ele sunt astfel în măsură să atenueze gravitatea rănilor suferite într-un accident. În cazul în care senzorii de impact detectează o coliziune corespunzătoare, airbag-ul este implementat.

Tetiere de lux NECK-PRO pentru scaunele din faţă
g-class-neckpro

Tetierele de lux reglabile NECK-PRO, pentru şofer şi pasagerul din faţă, pot fi activate în cazul unei coliziuni din spate, pentru a reduce, astfel, riscul producerii leziunilor cervicale. În cazul în care s-a produs o coliziune, tetierele pot asigura un sprijin pentru cap și reduce din timp impactul asupra coloanei vertebrale prin activarea unui mecanism cu arcuri care împinge tetierele în faţă şi în sus. După activare, tetierele pot fi readuse manual în poziţia iniţială.

După un accident

Pentru a reduce la minim consecinţele în urma unui accident şi a uşura munca echipelor de intervenţie, sunt iniţiate o serie de acţiuni, în funcţie de tipul şi de gravitatea accidentului:

  • Protecţie sporită: motorul poate fi oprit automat şi alimentarea cu carburant întreruptă.
  • Lumini vizibile: lămpile de avarie şi iluminarea interioară de urgenţă pot fi activate automat pentru a preveni alte accidente şi pentru a facilita identificarea autovehiculului implicat în accident.
  • Posibilităţi reale de salvare: portierele pot fi descuiate automat.