Mercedes-Benz

Noul Sprinter 

Muncă veritabilă de pionierat
Noul Sprinter 4x4, ESP, Sistemul de tracțiune integrală oferit de 4ETS, Sistemul antiderapare ASR

Cu noul Sprinter 4x4 poți conduce în cele mai severe condiții.

• Complet integrat în programul electronic de stabilitate ESP
• Sistemul antiderapare ASR poate fi dezactivat în diferite situații de conducere
• Sistemul de asistență la coborîre - Downhill Speed Regulation poate fi utilizat în munți, menține viteza de coborâre a unei pante
• Sistemul de tracțiune integrală oferit de 4ETS și "Adaptive ESP"

Caracteristicile remarcabile de manipulare și tracțiunea foarte bună a vehicului, plus siguranța și superioritatea care sunt aspectele distinctive ale acestei mărci: de la lansarea pe piață în 2011, modelul Sprinter 4x4 a fost recunoscut ca fiind un simbol al unei vehicul furgon, capabil sa stăpînească chiar și cele mai dificile condiții de condus, păstrînd în același timp toate caracteristicile de confort a omologilor săi cu configuratiile conventionale de conducere.

A treia generatie Sprinter cu un sistem de tracțiune integrală poate fi utilizat atît pentru casă cît și pentru drumurile de munte sau în șantierele de construcții. Prețul versiunea de bază furgon este de 46 272 euro (în Germania, excl. TVA),  și  pentru o versiune camion cu platform/Sasiu - 43 652 euro (excl. TVA).

Complet integrat în programul electronic de stabilitate ESP

Tracțiunea integrală a noi generații Sprinter îmbunătățește compartimentul la rulare.  Aceasta poate fi activat cînd mașina este îm mers, pînă la viteza de max 10 km/h, apăsînd un comutator pe panoul de bord.  În mod normal, Sprinter 4×4 distribuie cuplul către cele două punți în procent de 35% pe față, respectiv 65% pe spate. Astfel, manevrabilitatea vehiculului nu difera semnificativ de cea a modelului convențional cu tracțiune pe spate.

Sistemul electronic de control al trațiunii 4ETS aduce o contribuție majoră la o conducere optimă la caracteristicile de manipulare.  Acesta este complet integrat în programul de stabilitate electronic "Adaptive ESP", iar caracteristicile sale de control au fost special adaptate pentru tracțiunea integrală. Sistemul 4ETS este complet integrat in ESP-ul adaptiv, care include: sistem antiblocare (ABS), Sistem aniderapare (ASR), sistemul de distributie electronică a forței de frînare (EBV), Asistența la frînare (BAS) și Asistența la plecarea de pe loc (AAS).

Daca una sau mai multe roți pierd tracțiunea pe suprafața alunecoasă, 4ETS frînează automat roțile care se învîrt prin aplicarea unei serii de impulsuri scurte in timp ce crește cuplul pe roțile cu tracțiune în aceeași masură. 4ETS utilizează senzorii roții ABS pentru acest scop. Aplicarea automată a franei de către 4ETS este capabilă de simularea efectului obținut de pană la trei diferențiale blocabile: interaxial și inter-roți, atît față, cît și spate. 

Sistemul antiderapare ASR poate fi dezactivat în diferite situații de conducere

În funcție de situația de pe drum, sistemul antiderapare ASR poate fi dezactivat pentru o perioadă scurtă de timp utilizînd butoanele menu de pe volanul automobilului. În acest caz cuplul motorului nu mai este limitat și este posibilă deraparea roților motorice, patinarea acesteia produce un efect de tăiere pentru o mai bună tracțiune ex. când conduceți cu lanțuri de zăpadă sau pe pietriș. ASR se reactivează automat cand vehiculul depășește viteza de 40 km/h sau la 10 secunde dupa dezactivarea acestei funcții. ESP rămîne activ chiar dacă ASR a fost dezactivat.

Cu toate acestea, 4ETS evită în primul rând situațiile critice de condus. Cuplul de frînare pe toate roțile este aplicat aproape întotdeauna numai pe cel mult trei roți. Dacă alunecarea tuturor roților depășeste valorile normate, 4ETS reduce cuplul transmis de motor, evitînd în același timp supraîncălzirea sistemului de frînare. Dacă temperatura pe o roată crește, 4ETS reduce automat efectul de blocare pîna frînele se răcesc. Șoferul este anunțat prin intermediul unei lămpi indicatoare asupra acestei acțiuni.

Recunoașterea încărcăturii și a centrului de greutate (Load Adaptive Control LAC) este deosebit de important având în vedere numeroasele tipuri de caroserii și conversii disponibile pentru Sprinter,  în cazul unei caroserii pentru scopuri speciale, ca ex. ESP care înregistrează cel mai înalt nivel de greutate și să adapteze carecteristicile de control corespunzătoare. Atunci când conduceți off-road, sistemul ESP îmbunătățește astfel nivelul de siguranța, de ex. cînd conduceți pe o pantă cu un unghi mare de înclinare.

Sistemul de reglare a vitezei (DSR) este disponibil împreună cu dispozitivul de reducere. Aceasta va menține viteza presetată la coborîrea unei pante. Acest lucru este posibil prin interacțiunea dintre motor, transmisie și prin fînarea prin întrerupere. DSR este activat de un buton de pe panoul de comandă. Viteza este apoi regulată de la o clapetă de pe volan. Mercedes-Benz poate să equipeze optional automobilul Sprinter 4x4  cu dispozitivul – (hill-holder) ideal pentru conducerea în condiții de iarnă.

Mai multă tracțiune: Sprinter 4x4 cu reductor

Camionul cu tracțiune integrală este disponibil cu reductorul "Low Range" ca dispozitiv adițional. Cînd acest dispozitiv este pornit în timp ce vehicolul staționează cu motorul în funcțiune, modul 4x4 activat și amreiajul în funcțiune sau se află în poziția transmisiei automate "N", aceasta va reduce raportul de transmisie cu 42%. Viteza maximă în fiecare roată se reduce în mod corespunzător. În acelaș timp crește și puterea de tracțiune.

Asta inseamna ca Sprinter 4x4 poate fi condus off-road la viteză redusă, economisind uzura ambreiajului. Utilizarea reductorului de viteză este recomandată în timpul manevrelor lente frecvente pentru a reduce uzura ambreiajului, pe pante extreme în regiunile montane și atunci când conduceți cu o încărcătură grea sau tractați o remorcă.

Caroserie ridicată în favoarea capacităților unei mașini de teren

În timp ce Sprinter 4x4 nu pretinde că este un vehicul off-roader, ridicarea caroseriei cu 155 de milimetri în față și 135 de milimetri în spate oferă deja o indicație vizuală a caracteristicilor tipice a unui autovehicol de teren.

De exemplu, unghiul de atac a Sprinterului cu o masa totală admisă de 3.5 tone este de 26o față de 16o pentru modelul convențional cu tracțiunea pe spate, iar unghiul de degajare este 25o față de 17o la varianta cu ampatament scurt si consolă scurtă. În funcție de motorizare, puterea de urcare la deal este cu 20% mai mare. În greutate i s-a adaugat numai 140 kg însă capacitatea de încarcare a rămas aceeaș.