Mercedes-Benz

De la un simplu tiller la un centru capacitiv de comandă

06.05.2020

Steering wheel, Grand Premium, volan multifuncțional, generație digitală, Clasa E, Mercedes-benz, Chișinău, Moldova, autovehicul, cumpărare, distribuție auto,
În vara anului 2020, Clasa E va lansa o nouă generație digitalizată complet de volane de la Mercedes-Benz: volanul capacitiv. Janta sa conține un covor senzor cu două zone care detectează dacă mâinile șoferului prind volanul. Butoanele de control tactil plasate în spițe funcționează, de asemenea, cu semnale digitale. Primul pas către volanul modern Mercedes-Benz a fost făcut de către atunci Daimler-Motoren-Gesellschaft în urmă cu 120 de ani: trecerea de la o simplă manivelă de direcție sau un volan la un volan semnificativ mai funcțional. Aceasta a dus la dezvoltarea centrului de comandă de înaltă tehnologie de astăzi, care permite șoferului să conducă cu precizie și, în același timp, să opereze confortabil și în siguranță numeroase sisteme de confort și asistență.
Dezvoltatorii și designerii lucrează mână în mână - și se concentrează pe perfecționarea fiecărui detaliu. De exemplu, fiecare milimetru al unei plăci de circuit determină cât de elegant poate fi proiectată suprafața. Este vorba doar de aspect și, mai ales, de haptici. „Proiectarea volanului este o lume proprie și o provocare foarte specială, care este adesea subestimată”, spune Hans-Peter Wunderlich, directorul de design interior al Mercedes-Benz, care proiectează volanele de aproximativ 20 de ani. „Pe lângă scaun, volanul este singura componentă a vehiculului cu care avem contact fizic intens. Degetele degetului simt lucruri mărunte pe care în mod normal nu le observăm. Dacă o denivelare este deranjantă sau volanul nu se încadrează perfect în mâinile noastre, nu ne place. Această senzație haptică este trimisă creierului ca feedback și determină dacă ne place sau nu mașina.
” Legătura emoțională cu o mașină este astfel creată prin simțul atingerii.„Senzorii de pe partea din față și din spate a jantei înregistrează dacă volanul este ținut. Nu este necesară nicio mișcare de direcție pentru semnalizarea sistemelor de asistență că vehiculul este sub control ”, explică Marcus Fiege. Butoanele Touch Control integrate în spițele volanului funcționează acum și capacitiv. Aceasta reduce suprafețele mecanice de funcționare la maximum. Panourile de control fără sudură, care sunt împărțite în mai multe zone funcționale, sunt integrate în mod precis cu spițele. La fel ca în cazul unui smartphone, atingerile sunt înregistrate și evaluate prin intermediul tehnologiei senzorului capacitiv, care permite funcționarea intuitivă prin gesturi de swiping și apăsarea simbolurilor familiare. Materialele de înaltă calitate au fost selectate în așa fel încât operațiunea să fie posibilă chiar și într-un interior încălzit de lumina soarelui. „Sistemul recunoaște automat unde se află degetul în orice moment. Și butoanele sunt proiectate pentru temperaturi de peste 100 de grade Celsius ", spune Fiege.