Mercedes-Benz

+45°C -35°C

Automobilele  electrice de testare sunt trimise pentru a finaliza programul de testare Daimler și am venit împreună cu dezvoltatorii lor din Cercul Arctic în semisert.
Motor extraordinar, direct în căldură, programat, Test, autovehicule electrice, Mercedes-Benz, suspensie, amortizoare, software de conducere, gestionarea puterii,

Ne aflăm în Laponia, la sud de Cercul Arctic. Aici este -35 ° C, totul este înfășurat într-o pătură de zăpadă proaspătă până la genunchi, la fel de albă cât ochiul poate vedea.

Johnny ,omul care curate zăpada, spune că nici în nordul Suediei nu a fost vreme atât de lungăEl curăță traseele de pe site-ul de testare din Aryeploug. Iată condițiile ideale pentru cele mai dure încercări de iarnă care au fost realizate vreodată de departamentul de proiectare Daimler.

Testele sunt modele complet electrice cu care Mercedes-Benz va determina mobilitatea viitoare. Inginerii și dezvoltatorii continuă să testeze mașinile echipate cu două motoare electrice și tracțiune pe patru roți cu o putere de 300 kW (400 CP), care ar trebui să ofere o autonomie de 400 km în conformitate cu WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicle Test Method Procedure - World Harmonized Test Method for Cars Car).

Motor extraordinar, direct în căldură, programat, Test, autovehicule electrice, Mercedes-Benz, suspensie, amortizoare, software de conducere, gestionarea puterii,
Michael Kielz, șef-inginer 

Bara este ridicată, deoarece pe lângă programul pe care îl parcurg toate celelalte modele Mercedes-Benz, trebuie să testeze suplimentar baterii cu ion litiu, motoare electrice și componente de control.

Inginerul-șef Michael Kielz, care conduce programul global de testare, tocmai a finalizat câteva ture pe un lac înghețat. Aceasta este ultima zi a încercărilor din Cercul Arctic, unde vor fi verificate toate lucrările echipei din ultimele luni. „Motorul menține un nivel de putere foarte ridicat chiar și în cele mai dificile condiții. Automobilul  accelerează rapid, iar tracțiunea integrală oferă tracțiune excelentă. Și fără emisii sau zgomot motor, desigur, zâmbește un Kielce mulțumit.

Poate că cel mai important rezultat înregistrat este faptul că bateriile și motoarele electrice funcționează în mod fiabil chiar și la temperaturi extreme arctice.

Și acesta este un factor decisiv pentru automobilele  electrice, deoarece, în general, zona de confort pentru baterii este similară cu cea în care oamenii sunt: ​​în afara intervalului 0–35 ° C, nu se simt atât de bine, curenții curg mai lent, iar controlul temperaturii consumă mai multă energie .

Kielce nu numai că controlează  automobilele  electrice orientate spre viitor, ci se ocupă și de clasa E, GLC și CLS, așa că putem spune cu încredere că știe din ce este format Mercedes-Benz. Sarcina sa este de a aduce valorile tradiționale și succesul brandului în viitor. Aproape patru ani au fost cheltuiți doar pentru testarea vehiculelor electrice, timp în care milioane de kilometri au fost parcurși pe drumuri și pe pistele de încercare.

Cele mai multe dintre testele fundamentale au fost efectuate în Suedia, inclusiv multe cercuri pe lacurile înghețate cu dinamică maximă, circulația vehiculelor electrice pe un teren fără denivelări pentru setări perfecte de suspendare și off-road, unde au fost supuse sarcinii continue. Până la lansarea pieței, vor fi construite aproximativ 200 de vehicule electrice de testare și prototipuri, iar în stadiul final va fi produs un nou model în fiecare zi.

Exact la timp

„A fost o sarcină dificilă transformarea puterii în tracțiune. Dar inginerii noștri s-au ocupat genial de asta. "

Motor extraordinar, direct în căldură, programat, Test, autovehicule electrice, Mercedes-Benz, suspensie, amortizoare, software de conducere, gestionarea puterii,

„Aceste teste sunt strict clasificate”, spune Kielce. Automobilele de testare sunt acoperite cu o peliculă de camuflaj care le ascunde de fotografii unei reviste auto, care sunt ascunse printre pini. Liniile grațioase ale corpului sunt camuflate cu plăci metalice ușoare bolțite pe capotă și pe laturi.

Într-adevăr, vorbim acum despre echipamentul intern a automobilului: suspensie, amortizoare, software pentru modurile de conducere și gestionarea energiei, precum și reglarea fină a sistemului de recuperare, care recuperează aproape în mod energetic în timpul frânării.

După patru luni de răcire cu gheață, Kielce afirmă: „Suntem în program, dar mai avem multe de făcut.”

Chiar la căldură

Ne reîntâlnim cu inginerii și mașinile lor de testare șase luni mai târziu, acum în sudul Spaniei, unde temperatura atinge + 50 ° C la soare. Inginerul șef Michael Kielce poartă aici un tricou și automobile  în camuflaj albastru și negru.

Spre deosebire de culoarea albă a zăpezii arctice, în semisertul Tabernas, totul este maro-piatră și roșu pietris. Aceasta este cea mai aridă regiune a Europei, iar zonele sale neclaritate aruncate sunt aruncate la extremul opus: căldură în loc de frig, transpirație în loc de degete înghețate, plus epuizant în loc de frământare minus - ultima se referă nu numai la temperatură, ci și la dispoziția inginerilor.

Motor extraordinar, direct în căldură, programat, Test, autovehicule electrice, Mercedes-Benz, suspensie, amortizoare, software de conducere, gestionarea puterii,

„Am reușit să eliminăm cu succes toate defectele pe care le-am găsit în Suedia”, spune Kielce. Și mai există ceva: pentru prima dată, automobilele  de testare sunt fabricate folosind piese originale de la furnizori. Ulterior vor începe să furnizeze piese pentru uzina Mercedes-Benz din Bremen, unde vor produce automobile  electrice.

Motor extraordinar, direct în căldură, programat, Test, autovehicule electrice, Mercedes-Benz, suspensie, amortizoare, software de conducere, gestionarea puterii,

Fluctuațiile puternice ale temperaturii în Taberna creează o încărcătură imensă de materiale. Traseele off-road experimentează mașini electrice mai grele decât cei mai aventuroși clienți.

Fiecare sunet și chiar cel mai mic efect din conexiuni este analizat și corectat. Automobilul  electric de testare alunecă de-a lungul circuitului, unde suprafața ideală de asfalt permite inginerilor să se asigure că mobilitatea electrică nu înseamnă o respingere a dinamismului.

Motor uimitor

„Acesta este momentul adevărului”, spune Kielce, luând linia lungă. Apasă pedala și automobilul electric accelerează până la 100 km / h în cinci secunde - împreună cu puternicul CLS. „Automobilul electric oferă un cuplu extraordinar. - Kielce însuși este impresionat de reacția automobilului. - Provocarea a fost transformarea puterii în tracțiune. Dar inginerii noștri s-au ocupat genial de asta. "

Dezvoltatorii nu au timp să contemple peisajul andaluz părăsit - locația filmării unor astfel de filme legendare precum Once Upon a Time in the West West, aceștia planifică cu mult mai multe teste și mai severe în Africa și Arizona, unde temperatura poate atinge peste + 50 ° C la soare. Acesta va fi pregătirea finală înainte de producție.

„Folosim toate cunoștințele acumulate în timpul dezvoltării modelelor noastre electrice anterioare”, spune Kielce. „Așa se naște un Mercedes tipic - cu caracteristici pe care doar un automobile electric le poate oferi.”

De exemplu, un centru de greutate perfect echilibrat datorită formei plate a bateriei și a motorului, care nu produce vibrații, zgomot sau emisii, menținând în același timp o netezime excelentă a mișcării chiar și la încărcare completă.

Ori de câte ori Mercedes-Benz introduce un nou automobil electric, acesta este centrul atenției. Acesta a fost cazul în 2016, când președintele Daimler AG, Dieter Zetsche, a introdus la Paris automobilul concept EQ. Brandul EQ este în curs de dezvoltare: participarea la Formula E este planificată pentru 2019, iar 10 modele complet electrice sunt în așteptare pe piață până în 2022.

„Electrificarea unui automobil va transforma întregul grup”, spune Kielce. Puțini pot face această afirmație cu aceeași cunoaștere a detaliilor ca și inginerul șef - până la adâncimile complexe ale arhitecturii bateriei.