Mercedes-Benz

Turul mare

Intelligent World Drive Clasa S cu sistem de conducere autonomă a traversat cinci continente și a acoperit peste 10.000 km pentru a găsi răspunsul la o întrebare: cât de departe au avansat tehnologia?
Intelligent World Drive, S-Class, grand tour, Turul mare, sistem de conducere autonom, Mercedes-Benz

Mașină inteligentă și  în același timp, sigură, care este capabilă să manevreze ușor și complet independent pe autostradă - acesta este conceptul de performanță de conducere autonomă. Și ce am realizat deja datorită tehnologiei moderne?

Echipa Mercedes-Benz a încercat să răspundă la această întrebare testând în cinci etape - și pe toate continentele diferite. Călătoria a durat din septembrie 2017 până în ianuarie 2018.

Intelligent World Drive, S-Class, grand tour, Jochen Haab, Intelligent World Drive, S-Class, grand tour, Turul mare, sistem de conducere autonom, Mercedes-Benz

Jochen Haab este managerul de testare în domeniul Mercedes-Benz. El este cel care evaluează activitatea Intelligent World Drive în condiții reale de drum.

Și acum, vorbind despre Intelligent World Drive, liderul echipei Jochen Haab este plin de aceeași emoție veselă. Bineinteles ca ai face! Datorită sistemelor sale auxiliare, mașina de producție Clasa S a putut demonstra nivelul de conducere autonomă, ceea ce a încântat pe toți cei implicați în proiect. Toți colegii, desigur, înțeleg că mai este multă muncă. În viitor, dezvoltatorii vor trebui să rezolve multe probleme complexe.

„Ideea era să vezi cum se comportă mașina în situații tipice”, spune Haab. „Atunci folosim informațiile astfel obținute pentru îmbunătățirea sistemelor noastre.” Punctul de plecare al acestei călătorii a fost Salonul Internațional de Autovehicule din Frankfurt, de unde echipa s-a îndreptat spre Statele Unite prin China, Australia și Africa de Sud. Jochen Haab a vorbit despre dificultățile cu care Clasa S a trebuit să facă față.

Frankfurt/Germania

Ploaie, congestie, zone construite și scorcher pe drumuri: în general, totul este ca întotdeauna pe autobahn german.

Intelligent World Drive, S-Class, Turul mare, Grand Tour, Clasa S, sistem de conducere autonomă, Frankfurt, Germania

Ceea ce distinge conducerea pe autostrăzile germane este marea gamă de viteză pentru autostrăzi. Puteți lăsa în urmă un camion care se deplasează cu o viteză de 130 km / h, în timp ce puteți fi depășit imediat de o cursă de mașini cu o viteză de 200 km / h. Radarele scanează carosabilul la 80 de metri în urmă și la 250 de metri în fața mașinii.

Camera video stereo „vede” cu 500 de metri  înainte, dintre care 90 de metri se află în proiecție tridimensională. Este suficient? Cât timp are nevoie sistemul să recunoască și să răspundă unei mașini care se apropie? Opiniile clienților sunt clare: se așteaptă ca sistemul să răspundă numai atunci când este absolut necesar.

Shanghai/China

Unde sunt Problema geografiei este acum relevantă în China. Este ușor să te pierzi aici, dacă te bazezi doar pe GPS. Rezolvarea acestei probleme nu este ușoară.

Intelligent World Drive, S-Class, Turul mare, Grand Tour, Clasa S, sistem de conducere autonomă, Shanghai, China

Traficul rutier din China este caracterizat de o densitate ridicată a traficului, un număr mare de vehicule pe două și trei roți, semne care seamănă cu marcajele unei zebre pe autostradă (de fapt, arată un interval de mișcare sigur) și limite de viteză pentru benzile individuale. Cea mai importantă lecție pe care am învățat-o din călătoria noastră la Shanghai este că hărțile trebuie să fie absolut exacte, chiar până pe benzi.

Tehnologia de astăzi nu permite încă mașina să-și determine locația în înțelegerea ingenioasă a rețelelor de drumuri locale, în plus, în multe intersecții majore, benzile rutiere nu sunt marcate, iar camerele nu le pot recunoaște. Fără a se concentra asupra vehiculelor din jur, mașina nu poate determina locația actuală. Fără aceste informații, mașina va continua pur și simplu să se miște.

De asemenea, localnicii se așteaptă ca mașinile autonome să se ocupe de viraje la fel cum o fac șoferii din China: încetiniți la viraj și ridicați viteza la ieșire. În schimb, șoferii europeni încep să accelereze pentru a ieși din colț. Pentru ca conceptul de conducere autonomă să prindă rădăcină, este necesar să se țină seama de astfel de diferențe culturale.

Melbourne/Australia

Mulți șoferi din Melbourne evită celebrul viraj al cârligului, dar sistemele noastre ar trebui să poată găsi o soluție.

Intelligent World Drive, S-Class, Turul mare, Grand Tour, Clasa S, sistem de conducere autonomă, Melbourne, Australia

Australia - acestea sunt limite de viteză care sunt afișate pe afișele electronice; autovehicule în zonele rurale; canguri sărind brusc pe drum; faimosul viraj de cârlig Melbourne, sau „cârlig de viraj”, atunci când se întoarce la dreapta de pe banda stângă, traversând șinele de tramvai, acesta se realizează numai în lumină verde pentru traversarea fluxului de trafic.

Această manevră este capabilă să depășească nervii șoferului, chiar și rezidenții locali preferă adesea să facă trei viraje la stânga. La fel ca multe alte scenarii complexe de drum, virajul cârligului prezintă sisteme de conducere provocatoare. Creierul uman poate face față cercurilor cu LED-uri intermitente care prezintă limite de viteză, dar sistemele auto nu sunt încă suficient de puternice.

Nu este mai puțin dificilă problema cum se poate asigura un răspuns adecvat animalelor care circulă pe drum fără a pune în pericol pasagerii. Acest lucru necesită recunoașterea timpurie a dimensiunii obiectului și adaptarea strategiei de evitare a situației actuale pentru a evita un posibil accident.

Cape Town/Africa de Sud

Este important ca sistemele auto să nu fie distrase de alte sarcini, în timp ce trebuie să poată analiza rapid și cu acuratețe situațiile care nu sunt standarde.

Intelligent World Drive, S-Class, Turul mare, Grand Tour, Clasa S, sistem de conducere autonomă, Cape Town, Africa de Sud

Traficul în Africa de Sud poate fi confuz: pietonii călătoresc pe autostrăzi, așa că aici manevrele neprevăzute sunt doar practici obișnuite.

În Cape Town, șoferii noștri au încercat aproape să ajungă cu un ciclist pe pistă cu o viteză de 100 km / h: ciclistul a călătorit pe marginea drumului cu o lățime de doar câțiva centimetri. Și pe șarpele din partea de sud a orașului, camerele foto nu au putut recunoaște traseul din cauza stratului de nisip de pe asfalt.

Cu toate acestea, pe un drum de coastă șerpuitor, mașina a putut să se deplaseze aproape complet autonom.

Las Vegas/SUA

Traficul continuu creează condiții aproape ideale pentru conducere autonomă. Din punct de vedere tehnic, ziua nu este departe de a deveni parte a vieții noastre de zi cu zi.

Intelligent World Drive, S-Class, grand tour, S-Класс, Большой тур, автономная система вождения, Лас-Вегас, США

Autostrăzile și magistralele americane se caracterizează printr-un flux rutier lin: circulația în fluxul general este ușoară aici, iar diferențele de viteză sunt rare. Dar pot apărea dificultăți pentru a colecta și prelucra simultan o cantitate uriașă de informații pe o autostradă cu opt benzi, în timp ce puteți ocoli atât dreapta, cât și stânga.

Cu toate acestea, piața americană poate fi cu siguranță una dintre primele în care se va realiza conducere autonomă. Americanii au reacționat la experimentul nostru la fel ca în întreaga lume: cu entuziasm și, în același timp, cu un grad de scepticism. Unul dintre obiectivele călătoriei noastre a fost să luăm în serios în considerare opiniile lor.