Mercedes-Benz

Nașterea unei legende

La început a existat un vis - de a transfera tehnologia Formula 1 pe drumul obișnuit. Și acum acest vis devine o realitate.
Tobias Moers, șeful Mercedes-AMG, arată conceptul Mercedes-AMG Project One.
Mercedes-AMG Project One,Nașterea unei legende, elegant și puternic, tehnologia Formula 1

Din 2013, Tobias Moers este președinte al consiliului de administrație al Mercedes-AMG, unde lucrează timp de 24 de ani, din 1994. Sub conducerea lui Moers, au fost create primele mașini AMG complet dezvoltate, inclusiv actualul Mercedes-AMG Project One.

Mercedes-AMG Project One, Nașterea unei legende, elegant și puternic, tehnologia Formula 1
Tobias Moers

Primii care au visat la el au fost clienții. În timpul călătoriilor lui Tobias Mears în jurul lumii, aceștia i-au spus că ar dori să vadă ceva complet fără precedent de la AMG - un hipercar care s-ar dovedi cel mai impudent, cel mai puternic și cel mai rapid din tot ceea ce această sub-marcă de automobile sport extrem de dinamice și sport Mercedes-Benz a reușit să creeze până în prezent.

„Pasărea de zbor înalt”, „adevărata creație a AMG”, așa cum au spus-o. Șeful Mercedes-AMG a ascultat cu bucurie acest lucru, mai ales că el însuși s-a gândit mult timp la asta. În urmă cu cinci ani, în 2013, existau alte planuri, pe ordinea de zi era, în special, Mercedes-AMG GT. „Cu toate acestea, pasărea cu zboruri mari”, își amintește astăzi Tobias, „nu mai dorea să zboare din capul meu”.

Continuarea poveștii poate fi considerată o coincidență sau un capriciu al sorții. Odată, Moers a vorbit cu Andy Cowell, directorul Mercedes-AMG High Performance Powertrains din Brixworth, o companie care dezvoltă aceleași motoare de Formula 1 care au făcut ca echipa Mercedes-Benz să aibă atât de succes în regina sportului cu motor. Anterior, Cowell s-a întrebat în repetate rânduri despre posibilitatea de a echipa un automobil sport „civil” cu un motor din Formula 1. Dar fără niciun compromis. Și apoi primește o solicitare prietenoasă din partea Affalterbach din Anglia: "Poți face asta?"

Și a mers! Un rezultat preliminar a fost prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt 2017, cu ocazia aniversării a 50 de ani de la Mercedes-AMG.

„Este probabil cea mai nebunie dintre ideile mele”, spune Moers, râzând, în timpul întâlnirii noastre la studioul de proiectare al companiei. Înainte de el stă o copie de testare care a devenit întruchiparea acestei idei - „pasărea cu zbor înalt”, pe care AMG o numește Proiectul Unu.

Mergând în jurul acestui automobil sport pe două locuri, proiectat să devină proprietatea istoriei, Moers vorbește în detaliu despre el. O modalitate atât de consistentă și fără compromisuri de a transfera tehnologia „Formulei 1” pe drumurile publice - acest lucru nu a fost posibil până acum. Doar 275 de exemplare ale acestui automobil vor fi construite, iar acum sunt toate la comandă - în ciuda unui preț solid de 2,275 milioane de euro.

Puteți vorbi despre automobil doar într-un grad excelent, doar uitați-vă la specificațiile tehnice: viteza maximă este peste 350 km / h, capacitatea totală a sistemului este de 1000 litri. sec., accelerație de la 0 la 200 km / h - în mai puțin de 6 secunde. Motorul său „formulă” se învârte până la 11.000 rpm, ceea ce în sine este un record.

Aceasta este asigurată de un sistem integrat și conectat inteligent într-o combinație de rețea unică dintr-un motor hibrid V6 de 1,6 litri și cu patru motoare electrice, unul dintre ele fiind încorporat în turbocompresor, celălalt este situat direct pe motor și conectat la arborele cotit, iar celelalte două conduc față roți.

Dar toate acestea sunt fapte secetoase. Este mai greu să descrii puterea sa fascinantă, sentimentul care te face Mercedes-AMG Project One. Nu există niciun element care, într-o măsură sau alta, să nu fie radical. „Odată cu crearea acestui automobil, intrăm într-un teritoriu nou”, spune Moers. Majoritatea componentelor de aici - în special, monococul, sistemul de răcire - sunt fabricate din fibră de carbon pentru a reduce masa totală a automobilului.

Carbonul domină cabina - o capotă este făcută din ea. Unele piese ale motorului, dimpotrivă, sunt atât de delicate încât au fost „tipărite” special folosind o imprimantă 3D în colaborare cu Mercedes-Benz special pentru aceast  automobil. Și, în general, în silueta lui să nu găsească un „gram de grăsime”.

Elegant și puternic
 

Fiecare detaliu de aici este supus aerodinamicii, astfel încât automobilul să poată „aluneca” de-a lungul asfaltului cât mai lin posibil. „Aripioarele”, care crește pe direcția din spate a corpului de la intrarea în aer ovală, care este amplasată pe acoperiș, accentuează izbitor exteriorul exterior în formă de lacrimă al acestui automobil.

Și, mai important, oferă stabilitatea laterală necesară atunci când conduceți cu viteze maxime. Iar aportul de aer în sine nu se află doar pe acoperiș, ci cu ajutorul unui „picior” îngust este ușor ridicat deasupra lui - de dragul îmbunătățirii aerodinamicii. Gorden Wagener, director de proiectare la Daimler AG, a declarat lui Moers despre acest lucru: „Dacă doriți așa, atunci faceți așa.”

La prima vedere, corpul său seamănă vag cu un corp puternic și subțire de rechin. Pe acoperiș este o aripioară. Pe arcadele roților din față, șipcile reglabile arată ca branhii. Aici, este preferat în mod conștient un limbaj de design calm, astfel încât să apară o contrabalansare solidă a puterii amețitoare a tehnologiilor sale extreme.

Stând pe un scaun captusit acoperit din piele moale, al cărui spate este reglabil, șoferul își pune mâinile pe volan - forma sa îngustă și dreptunghiulară amintește din nou de automobil cu Formula 1. Restul interiorului este redus și la cele mai necesare. Două afișaje pentru controlul sistemului de infotainment.

În interior, oglinda retrovizoare interioară este, de asemenea, un afișaj, la care se transmite imaginea de la camera situată sub aripioarele de pe acoperișul corpului. Ca și în exterior, nu se folosesc efecte speciale în cabină, ci se folosește un design simplu și clar pentru a oferi șoferului sprijinul maxim posibil.

„Gândim doar din punctul de vedere al produsului”, subliniază Tobias, „subordonând totul rezultatului pe care îl străduim”. O configurație similară este înrădăcinată în ADN-ul mărcii. Proiectul Mercedes-AMG One este un simbol al unei schimbări de epocă: unitatea de alimentare cu putere ridicată hibridă de mare putere EQ Power + stabilește direcția pentru Mercedes-AMG.

În cele din urmă, motorul cu ardere internă se apropie tot mai mult de perfecțiune. Provocarea este acum integrarea noilor tehnologii electrice hibride și electrice. Dar nu numai acest lucru - compania Affalterbach încearcă să îndeplinească rolul unui pionier tehnologic în implementarea soluțiilor seriale Mercedes-Benz.

Spiritul și esența unui adevărat Mercedes-AMG vor deveni evidente, desigur, când hipercarul se află pe Bucla de Nord a lui Nurburgring și pe alte piste de curse ale lumii, dar multe lucruri vor fi dezvăluite în timpul funcționării sale zilnice, datorită modului Comfort.

Adică, va fi posibil, de exemplu, duminică să conduceți pur și simplu un Mercedes-AMG Project One către o brutărie fără tam-tam? „Desigur”, răspunde Tobias, adăugând cu un zâmbet: „Dacă cineva vine cu o idee atât de extravagantă”.