Mercedes-Benz

Un pionier al electromobilității: Mercedes-Benz 190 cu acționare electrică în 1990

A pioneer of electromobility: Mercedes-Benz 190 with an electric drive in 1990,  Mercedes-Benz 190, Mercedes-Benz EQ, model 190 (W 201)

Mercedes-Benz EQ reprezintă vehicule electrice fabricate de brand cu celebra stea. Vehiculele sunt proiectate pe baza ultimelor evoluții în domenii precum motoarele electrice, electronica de putere și sistemele cu baterii reîncărcabile, deoarece aceste tehnologii au progresat în pasuri și în ultimii ani. Comparațiile directe cu experimentele individuale anterioare în electromobilitate sunt, ca urmare, dificile. Cu toate acestea - sau poate tocmai din această cauză - o privire din nou în istorie deschide multe povești fascinante.

O astfel de poveste este prezentată în 1990: în luna mai a acelui an, Mercedes-Benz a expus un model 190 (W 201) convertit în acționare electrică în secțiunea de pe piața inovării la Târgul de la Hanovra. „În acest fel, Mercedes 190, care în ceea ce privește lungimea și greutatea se apropie cel mai mult de cerințele unui vehicul electric, este un vehicul ideal pentru testarea bateriei. Obiectivul principal este evaluarea caracterului adecvat funcțional al tuturor componentelor aflate în situații realiste, cu toate vibrațiile, accelerațiile și fluctuațiile de temperatură înregistrate în funcționarea de zi cu zi ”, a explicat broșura emisă la acea dată.

Laboratoare mobile pentru teste practice

Electric 190s au fost folosite pentru a testa diferite configurații de acționare și sisteme de baterii. Dispozitivele de stocare a energiei testate au fost în principal clorură de sodiu-nichel sau baterii cu energie mare cu sulf de sodiu, care au o densitate de energie semnificativ mai mare decât bateriile cu plumb clasice. Totuși, temperatura de lucru a ambelor sisteme a fost de aproximativ 300 de grade Celsius. Grupul care a exprimat cel mai mare interes la acest târg industrial au fost reprezentanți ai comerțului.

S-a înregistrat o schimbare considerabilă în acest an chiar sub un an mai târziu, când, în martie 1991, Mercedes-Benz a afișat un vehicul mai avansat în contextul Salonului Auto de la Geneva, orientat internațional. Kit-ul de presă a explicat în detaliu 190 cu unitatea electrică și a enumerat două avantaje importante: „Mașina este în continuare un loc cu cinci locuri complet, cu spațiu efectiv aproape neschimbat și cu caracteristici de siguranță Mercedes-Benz încercate.” Fiecare dintre roțile din spate ale vehiculului prezentate la Geneva era alimentată de propriul motor cu curent continuu alimentat de magneți permanenți cu o putere de vârf de 16 kW (22 CP) fiecare, astfel încât puterea totală a fost de 32 kW (44 CP). Energia a fost furnizată de o baterie de clorură de sodiu-nichel, iar frânarea regenerativă a returnat energia bateriei în timpul acțiunilor de frânare.Un avantaj deosebit al conceptului a fost eliminarea componentelor mecanice care consumă greutate mare, astfel încât greutatea suplimentară comparativ cu un vehicul de producție în serie cu motor cu combustie a fost de doar 200 de kilograme.

Problema mașinilor electrice a cunoscut o creștere în acea perioadă, ca urmare a legilor adoptate în California, de exemplu, pentru introducerea vehiculelor cu emisii zero. Mercedes-Benz nu a fost singurul producător care a făcut măsuri în această direcție. Din 1992 încoace, unele dintre rezultate au fost văzute pe coasta Germaniei Mării Baltice: un proces pe scară largă a fost efectuat pe insula Rügen și a continuat până în 1996. Guvernul german a finanțat proiectul pentru tonul de 60 m DM. Scopul exercițiului a fost testarea vehiculelor electrice și a sistemelor de energie, inclusiv bateriile lor în practica de zi cu zi. Au fost implicate un număr de 60 de autoturisme și autoutilitare de mai multe mărci.

Printre altele, Mercedes-Benz a trimis la Rügen zece autoturisme din seria W 201, care au fost montate anterior cu mâna cu componente de acționare în diverse combinații de motoare și baterii electrice din Sindelfingen. În timpul testării pe teren au fost disponibile stații speciale de reîncărcare care folosesc colector solar, în vederea testării conceptului de mediu în mod consecvent, deoarece numai energia electrică din surse regenerabile poate fi considerată complet neutră din CO2.

100.000 de kilometri într-un an cu un vehicul de încercare electric

Anii 190 de pionierat au fost conduși de participanții la teste pe insula Rügen: acești diferiți indivizi, inclusiv șoferi de taxi, îi foloseau în viața de zi cu zi normală. Nu au existat aproape deloc probleme - mașinile W 201 s-au descurcat complet în mod inconștient și sigur. Unul dintre vehicule a fost utilizat în mod intensiv și a atins o rată de utilizare maximă de aproximativ 100.000 de kilometri într-un an. „Rezultatele oferă noile informații despre durata de utilizare a bateriei, numărul de cicluri de descărcare și încărcare posibile, intervalul, consumul de energie și fiabilitatea”, a rezumat broșura Mercedes-Benz. În anii următori, Mercedes-Benz a aplicat conceptul de acționare electrică la alte autoturisme.

Rămâne întrebarea de ce acum se înființează vehiculele electrice și de ce nu au decolat pe baza proiectelor din acea perioadă. Durata de utilizare a bateriei, gama, reciclarea, infrastructura de încărcare și prețul vehiculului sunt menționate ca fiind doar câteva dintre cuvintele cheie dintr-un comunicat de presă Mercedes-Benz din primăvara 1991, ca provocări cu care se confruntă mobilitatea electronică în calea producției de serie. Multe dintre răspunsurile la aceste întrebări au devenit disponibile astăzi, așa cum se poate observa din gama de vehicule hibride oferite de Mercedes-Benz și, desigur, de marca electrică EQ. Proiecte precum 190 cu acționare electrică au ajutat să ofere aceste răspunsuri. Toate cunoștințele acumulate de experți în anii 90 au contribuit la grupul de cunoștințe cuprinzător despre dezvoltarea vehiculelor pe care inginerii se bazează în dezvoltarea vehiculelor de astăzi.

În plus, unii dintre inginerii care au lucrat la W 201 cu acționarea electrică sunt încă activi în dezvoltarea vehiculelor electrice ale companiei și sunt astfel implicați în cele mai noi proiecte. Această mișcare de inovare nu poate merge decât într-o singură direcție: înainte pentru a aduce viitorul în prezent.