Mercedes-Benz

Care va fi viitorul mobilității?

viitor, auto, inovație, mercedes, mercedesbenz, viitorul mobilității, viitoare mobilitate, mașini electrice
Wilco Stark, viitor, auto, inovație, mercedes, mercedesbenz, viitorul mobilității, viitoare mobilitate, mașini electrice

Am pus această întrebare lui Wilko Stark, managerul strategiei Daimler, strategiei și planificării produselor la Mercedes-Benz Cars și managerului de strategie corporativă CASE.
 

Domnule Stark, noua marcă EQ va marca începutul unei noi ere pentru Mercedes-Benz?

Absolut. Vom vedea un adevărat flux de modele noi, precum și vehicule electrice noi la fiecare șase până la opt luni. Până la sfârșitul anului 2022, portofoliul nostru va include 10 vehicule electrice diferite care acoperă fiecare segment - de la modele inteligente la SUV-uri și berline mari. În același timp, vom extinde infrastructura stațiilor de încărcare și vom dezvolta noi soluții inteligente pentru dezvoltarea infrastructurii de încărcare.

Care este obiectivul strategic a Dv?

Mercedes-Benz intenționează să fie un pionier în acest proces tranzitoriu în care se află astăzi industria auto. Și nu numai în domeniul mobilității electrice, ci și în toate domeniile viitoare care se încadrează în ceea ce numim CASE: conectivitate, servicii de partajare auto și conducere autonomă. Abordarea noastră este să combinăm produse, tehnologii și servicii pentru a crea un ecosistem solid și bine gândit de soluții mobile. Daimler combină toate cunoștințele sale în diverse domenii pentru a traduce noi forme de mobilitate într-un concept de vehicul unic.

Când vom vedea primul vehicul fără pilot?

Acum suntem la al doilea nivel de automatizare, unde este posibilă conducere parțial autonomă pe automagistrală și autostrăzi convenționale, precum și  în interiorul orașului. La acest nivel, sistemul de control al croazierelor adaptativ Distronic Plus cu un asistent de direcție poate oferi șoferilor o pauză în multe situații - cu o conducere obositoare cu opriri dese, de exemplu. Desigur, șoferul ar trebui să fie gata să preia controlul în orice moment.

Atunci când șoferul va putea să se relaxeze și să se odihnească?

Acesta este un salt mare de la automatizarea parțială și condiționată la conducere complet autonomă în Robotaxi - 4-5 niveluri de autonomie. Acest lucru se datorează faptului că cerințele pentru sistemele de calcul cresc semnificativ de la un nivel de automatizare la altul. Dar, de ceva vreme, am lucrat activ la o serie de evoluții atât pentru mașinile cu cel de-al treilea nivel de autonomie, cât și pentru mașinile cu nivelurile 4-5. Și dacă cunoașteți intervalul de timp obișnuit pentru dezvoltarea produsului, atunci știți că înainte de lansarea acestor sisteme nu mai rămâne mult timp. În mod specific, intenționăm să lansăm mașini cu un sistem de automatizare condiționat (nivel 3) și mașini complet autonome (niveluri 4-5) în 2020-2021. Cu toate acestea, pe lângă activitatea noastră privind evoluțiile tehnice, vom avea nevoie și de organe legislative pentru a crea un cadru legal adecvat.

Ce vă așteptați cel mai mult de la mașini când vor conduce singure?

În primul rând, mai puține accidente. La final, nouă din 10 accidente sunt cauzate de factorul uman. Și, de asemenea, faptul că mă voi simți în mașina mea ca în camera de zi. Voi avea timp să fac lucruri pe care nu le puteam face în timp ce conduc.