Mercedes-Benz

Placute de frînă 

Placute de frînă originale

Placute de frînă originale

Funcționarea bine coordonată a sistemului de frânare depinde de calitatea și fiabilitatea fiecărui component separat. Plăcuțele de frână originale  Mercedes-Benz sunt concepute special pentru o interacțiune optimă între sistemul de frânare și obținerea celei mai bune performanțe de frânare.

Avantajele placuțelor de frînă:

- Schema de corespondență exactă cu masa maximă admisă, puterea, viteza maximă și alți parametri tehnici ai modelelor Mercedes-Benz.
- Coeficientul optim de frecare, chiar și atunci când frânele sunt încălzite la temperaturi ridicate (care rezultă din frânarea frecventă și intensivă, atunci când se deplasează pe drum de munte cu o remorcă), asigură distanța minimă de oprire.
- Conectarea fiabilă a stratului de fricțiune și a părții metalice a plăcuței de frînă.
- Durata lungă de funcționare datorită rezistenței ridicate la uzură a stratului de frecare.

Exemple și date de testare

Coeficientul de frecare al stratului de fricțiune al plăcuțelor originale de frână la temperaturi extreme este mai mare decât cel al plăcuțelor obișnuite. Cu acest indicator, frânarea va fi mai intensă, iar distanța de frânare va fi mai scurtă.

Plăcuțele de frână originale vor fi mai fiabile și în situația frânării de urgență, când încărcătura pe placa de fricțiune crește semnificativ și poate fi separată de partea metalică a plăcuței.

Testele au demonstrate că distanța de oprire a mașinii cu plăcuțele de frână originale este mai scurtă, iar comportamentul mașinii la momentul frânării este mult mai stabilă.

Exemple și date de testare

Pentru testarea plăcilor în condiții reale, pe pista de curse Formula 1 din Soci, au fost invitați experți de la Universitatea Tehnică de Stat din Moscova (MADI). Seturile de plăci originale și neoriginale au fost instalate pe autoturisme identice Mercedes-Benz.

După testarea plăcilor de frână, acestea de asemenea au arătat un rezultat diferit.  La plăcuțele originale s-a format o uzură uniformă fără crăpături și fisuri. În schimb la plăcuțele neoriginale s-a văzut deteriorarea segmentată a suprafeței de frecare, ceea ce indică o calitate scăzută a materialului de fricțiune. Pentru exemplu 2, placa de susținere a fost separată de baza plăcuței de frână, care, în condițiile utilizării zilnice a vehiculului, poate cauza o defecțiune a frânei.

După testare

Argumente suplimentare. Testul la durabilitate

Testele plăcuțelor de frână originale au fost efectuate și de Institutul Independent DEKRA. Un set de plăcuțe originale Mercedes-Benz și alte patru seturi de plăcuțe de la alți producători au fost testate în combinație cu discurile de frână originale Mercedes-Benz.

Se determină gradul de uzură a plăcuțelor de frână după o serie de frânări, utilizând un șubler digital. Conform datelor obținute, se estimează kilometrajul maxim pentru fiecare dintre exemplarele testate.

Testul la durabilitate

- Plăcuțe de frână Mercedes-Benz: Uzură minimă. Suprafață omogenă de lucru fără defecte. Numărul kilometrajului estimat: 65.000 km

- Exemplu 1: Zgarieturi apărute pe marginea materialului de fricțiune. Kilometrajul prognozat 60 000 км.

- Exemplu 2: Pierderea proprietăților inițiale ale suprafeței de frecare. Kilometrajul prognozat: 55.000 km

- Exemplu 3: Separarea plăcii de presiune. Kilometrajul prognozat: 50.000 km

- Exemplu 4: Zgarieturi și fisuri apărute pe suprafața plăcii. Distanța parcursă 45000 km.

Distanță parcursă