Pălărie feminină: cum să brazi vânt și să arăți totuși bine
17.03.2020

- Inițial cu o eșarfă largă și apoi, începând cu anii 1920, o formă mai strânsă
- Doamna de astăzi este dornică să-și arate aspectul
- „33 de accesorii”: expoziții de cultură auto la Muzeul Mercedes-Benz
Stuttgart. Ce au în comun oglinzile retrovizoare, ștergătoarele de parbriz și emblemele caloriferului? Acestea sunt trei dintre „33 de extras” expuse în expoziția permanentă la Muzeul Mercedes-Benz, care atrag atenția vizitatorilor către detalii fascinante ale istoriei mobilității și aduc viața culturii auto. Există însă un alt factor comun: Povestea acestor trei exponate a fost inspirată de femei - la fel ca pălăria doamnelor.
Faptul că femeile îmbrăcate în ținute inteligente au putut să se afirme ca drivere la începutul secolului XX a fost o contribuție importantă la emanciparea femeilor în viața de zi cu zi. Această tendință a fost declanșată de Bertha Benz, care a fost implicată activ în deschiderea drumului pentru marea invenție a soțului ei, Carl Benz. Ea a condus autoturismul de brevet din prima zi și, în vara anului 1888, a făcut prima călătorie pe distanțe lungi într-o mașină. Conducând acea trei roți deschise, a trebuit să se protejeze împotriva elementelor. Desenele contemporane o arătau cu o pălărie cu talie largă, care era ținută pe loc de o eșarfă.
Pe măsură ce vitezele de vârf creșteau, capătul cu talie largă și-a atins în curând limitele: pârtia de alunecare a prins astfel de pălării cu talie largă și a tras-o violent. Dar femeile au știut să facă față, să rămână elegante și, în același timp, să definească noi stiluri: Din anii 1920 și 1930, pălăriile strânse, cunoscute și sub denumirea de pălării cloche, au devenit înfuriați. Aceste pălării, combinate cu o croială Eton sau coafură bob, au permis doamnelor moderne să-și sublinieze prezența de încredere în sine. Aceasta este povestea relatată de pălăria doamnelor din seria de exponate „33 Extras” a Muzeului Mercedes-Benz.
Și cine a furnizat acest pârtie practică și, în același timp, la modă pentru un aspect atât de perfect? Există o profesie separată pentru confecționarea pălăriilor pentru doamne: moara. În limba germană, ea era cunoscută sub numele de „Putzmacherin”, sau superioară de toaletă, deoarece femeile se vor îmbrăca cu pălării. Unul nu a mers pur și simplu și a cumpărat o pălărie - unul a cerut sfaturi profesionale complete cu privire la design și detalii, iar apoi a fost făcut de obicei la comandă.
Deoarece mașinile erau produse mai frecvent cu compartimentele de pasageri închise, pălăriile și-au pierdut importanța funcțională. Astăzi pălăriile sunt purtate mai rar în viața de zi cu zi, dar există ocazii în care atât bărbații, cât și femeile le place să se prezinte cu pălărie adecvată - de exemplu, la evenimentele clasice ale automobilelor. Dacă unul se plimbă pe peluza fină între automobilele frumos întreținute la o concordanță Concours, se poate purta într-adevăr o pălărie cu talie largă. La fel ca pe vremuri.
- Doamna de astăzi este dornică să-și arate aspectul
- „33 de accesorii”: expoziții de cultură auto la Muzeul Mercedes-Benz
Stuttgart. Ce au în comun oglinzile retrovizoare, ștergătoarele de parbriz și emblemele caloriferului? Acestea sunt trei dintre „33 de extras” expuse în expoziția permanentă la Muzeul Mercedes-Benz, care atrag atenția vizitatorilor către detalii fascinante ale istoriei mobilității și aduc viața culturii auto. Există însă un alt factor comun: Povestea acestor trei exponate a fost inspirată de femei - la fel ca pălăria doamnelor.
Faptul că femeile îmbrăcate în ținute inteligente au putut să se afirme ca drivere la începutul secolului XX a fost o contribuție importantă la emanciparea femeilor în viața de zi cu zi. Această tendință a fost declanșată de Bertha Benz, care a fost implicată activ în deschiderea drumului pentru marea invenție a soțului ei, Carl Benz. Ea a condus autoturismul de brevet din prima zi și, în vara anului 1888, a făcut prima călătorie pe distanțe lungi într-o mașină. Conducând acea trei roți deschise, a trebuit să se protejeze împotriva elementelor. Desenele contemporane o arătau cu o pălărie cu talie largă, care era ținută pe loc de o eșarfă.
Pe măsură ce vitezele de vârf creșteau, capătul cu talie largă și-a atins în curând limitele: pârtia de alunecare a prins astfel de pălării cu talie largă și a tras-o violent. Dar femeile au știut să facă față, să rămână elegante și, în același timp, să definească noi stiluri: Din anii 1920 și 1930, pălăriile strânse, cunoscute și sub denumirea de pălării cloche, au devenit înfuriați. Aceste pălării, combinate cu o croială Eton sau coafură bob, au permis doamnelor moderne să-și sublinieze prezența de încredere în sine. Aceasta este povestea relatată de pălăria doamnelor din seria de exponate „33 Extras” a Muzeului Mercedes-Benz.
Și cine a furnizat acest pârtie practică și, în același timp, la modă pentru un aspect atât de perfect? Există o profesie separată pentru confecționarea pălăriilor pentru doamne: moara. În limba germană, ea era cunoscută sub numele de „Putzmacherin”, sau superioară de toaletă, deoarece femeile se vor îmbrăca cu pălării. Unul nu a mers pur și simplu și a cumpărat o pălărie - unul a cerut sfaturi profesionale complete cu privire la design și detalii, iar apoi a fost făcut de obicei la comandă.
Deoarece mașinile erau produse mai frecvent cu compartimentele de pasageri închise, pălăriile și-au pierdut importanța funcțională. Astăzi pălăriile sunt purtate mai rar în viața de zi cu zi, dar există ocazii în care atât bărbații, cât și femeile le place să se prezinte cu pălărie adecvată - de exemplu, la evenimentele clasice ale automobilelor. Dacă unul se plimbă pe peluza fină între automobilele frumos întreținute la o concordanță Concours, se poate purta într-adevăr o pălărie cu talie largă. La fel ca pe vremuri.