Camerele foto în loc de oglinzile retrovizoare - este posibil acest lucru?
Tot ceea ce ai vrut să știi mereu despre MirrorCam.

Ce se schimbă pentru șoferi?
Datorită MirrorCam, șoferul are acum o vedere neobstrucționată în care oglinzile retrovizoare și unghiurile largi acoperă anterior zone mari la dreapta și la stânga stâlpului A. Un avantaj mai presus de toate la joncțiuni, când manevrați și în coturi strânse. Și șoferul nu trebuie să mai privească spre dreapta sau spre stânga pentru a vedea traficul în spate.
De asemenea: oglinzile sunt montate într-o poziție fixă, astfel încât șoferul să poată pierde din vedere capătul semiremorcii. În schimb, MirrorCam pivotește imaginea camerei montate spre interiorul cotului, astfel încât șoferul să aibă întotdeauna la vedere capătul remorcii. În principiu, sistemul este setat pentru semiremorci standard, dar pivotarea poate fi reglată individual.
Acest lucru se întâmplă automat pe remorcile moderne atunci când își transmit datele geometrice vehiculului de remorcare. Șoferul poate muta raza pivotantă manual în unitatea de acționare a ușii, folosind butonul de selectare laterală și comutatorul basculant cu patru sensuri.
Care sunt avantajele MirrorCam pentru companii?
Aerodinamica optimizată poate reduce consumul: rezistența optimă a vântului mulțumită MirrorCam poate duce la cu 1,5% mai puțin combustibil.
Poate murdăria și ploaia să aibă un efect negativ asupra imaginii?
Oglinda sau murdăria cu oglindă și geamurile laterale au fost întotdeauna o problemă. Datorită poziției camerelor ridicate în sus, vehiculul, acoperișul deasupra obiectivului camerei, o acoperire specială și transmiterea digitală a imaginii către un afișaj în cabină, ceața și murdăria afectează cu greu sistemul.
Și ceea ce este deosebit de util în zilele reci, umede; camera se încălzește automat la temperaturi sub 15 grade Celsius.
Care este avantajul liniilor indicatoare de distanță de pe afișaj?
Liniile indicatorilor de distanță care sunt afișate pe afișajul sistemului MirrorCam îi ajută pe șoferi să estimeze distanțele din spatele camionului. Trei linii fixe sunt prezentate împreună cu o linie pe care șoferul o poate ajusta exact pentru a marca sfârșitul vehiculului înainte de a începe o călătorie.
Folosit în combinație cu informațiile afișate pe afișaje de către sistemele de asistență, șoferul poate acum evalua mai bine trei situații tipice, în special: când există o distanță suficientă pentru a vă deplasa spre stânga? Când manevrezi care este distanța din spatele vehiculului? După depășire, când șoferul se poate contopi în siguranță din nou în dreapta?
Un sistem de camere prezintă un dezavantaj la amurg sau noaptea?
În situații de lumină reziduală, adică la amurg, MirrorCam are chiar un avantaj. Transmiterea luminii a camerelor este mare. Astfel, afișajele arată o imagine mult mai strălucitoare decât lumina naturală. Astfel, șoferii primesc informații mai bune despre împrejurimile lor decât cu o oglindă.
În plus, luminozitatea este ajustată la condițiile de lumină predominante în mod continuu - șoferii nu sunt orbiți. Toate acestea funcționează atât pe drum deschis, cât și în tuneluri. Dacă afară este întuneric complet, MirrorCam poate afișa doar zonele iluminate de vehiculul în sine - la fel ca o oglindă convențională. Aici, pentru informații privind imaginea maximă, dezvoltatorii au selectat o configurare care, în prezent, poate provoca un zgomot redus al imaginii.
Poate fi ajustată luminozitatea ecranelor?
Percepția diferită, condițiile meteorologice și orele zilei - există motive întemeiate pentru ajustarea luminozității ecranelor. Acest lucru se realizează pur și simplu prin intermediul ecranului tactil din partea dreaptă sau a volanului multifuncțional.
Dacă este necesar, luminozitatea afișajului din dreapta și stânga poate fi reglată diferit. Pentru aceasta, un controler de diapozitive virtuale poate fi accesat prin meniurile „Ecran și luminozitate -> Luminozitate afișare -> MirrorCam”.
De ce imaginile monitorului nu sunt la fel de clare ca pe smartphone-ul meu?
Cu ce sunt obișnuiți șoferii de camion în modul de a privi într-o oglindă este mai decisiv decât densitatea de pixeli: cu o diagonală de ecran de 38,6 centimetri de 15,2 inci, MirrorCam corespunde aproximativ cu forma de oglindă anterioară. Ca și înainte, distanța și viteza unui vehicul spre spate pot fi astfel estimate prin utilizarea mărimii și modificarea dimensiunii. Cu toate acestea, multe afișaje moderne ale smartphone-urilor arată un raport pixel-pe-inch care este adesea dincolo de puterea de rezoluție a ochiului utilizatorului.
De asemenea, dispozitivul se află în mâna utilizatorului, astfel încât distanța până la ochi este foarte mică. Ecranele MirrorCam sunt considerabil mai îndepărtate și cu cât distanța este mai mare, cu atât mai puține detalii pot diferenția. Prin urmare, un număr de pixeli similar cu cel al unui smartphone nu este deloc necesar pentru MirrorCam.
Un alt punct: MirrorCam este un sistem central de siguranță și deci proiectat pentru fiabilitate. A finalizat cu succes toate procedurile de înregistrare specificate. Așa cum este astăzi, un smartphone ar eșua.
Oglinzile reglate incorect sunt o sursă potențială de pericol. Care este cazul cu MirrorCam?
Pentru oglinzile convenționale se aplică fizica simplă: „unghiul de incidență este egal cu unghiul de reflectare”. Aceasta înseamnă că, de fiecare dată când șoferii își schimbă poziția de ședere, zona pe care o pot vedea se schimbă și ea. Pentru MirrorCam acest lucru este fundamental diferit. Mulțumită combinației cameră / ecran, șoferul vede întotdeauna aceeași imagine - în fiecare poziție de ședere.
Câmpul vizual poate fi de asemenea setat individual folosind unitatea de acționare a ușii. Avantajul MirrorCam: dacă șoferii schimbă câmpul vizual până în prezent, în care nu se mai îndeplinesc prevederile legale, se afișează o notă pe afișaj - ceea ce nu este cazul oglinzilor. Apăsând și ținând apăsat butonul funcțional repede MirrorCam la setarea standard.
Cât de bine se descurcă persoanele care poartă ochelari cu ecranele și pot purta ochelari de soare?
Oricine poartă ochelari poate citi cu ușurință și afișajele MirrorCam. De asemenea, pentru că nu este necesar să vă uitați la dreapta și la stânga pentru a vedea traficul în spate, datorită afișajelor poziționate la stâlpii A. Cu toate acestea, persoanele care poartă ochelari pot avea dificultăți în a se obișnui cu noul unghi de vedere și distanțe.
În acest caz, prima întrebare ar trebui să fie: sunt acești ochelari în continuare corecți pentru acești ochi? Modificările viziunii noastre avansează treptat, inițial trec adesea neobservate și sunt acceptate. Orice probleme pe care le poartă oamenii cu ochelari cu MirrorCam se referă de obicei la ochelarii nepotriviți, mai degrabă decât cu sistemul.
Indiferent dacă vă aflați la birou sau în spatele volanului - același lucru se aplică: ochelarii trebuie să se potrivească la locul de muncă! Ochelarii de soare nu sunt de obicei nici o problemă. Oricât de mult se schimbă impresia optică, depinde foarte mult de calitatea ochelarilor de soare. Ochelarii de soare au întotdeauna avantaje și dezavantaje - indiferent dacă se folosesc oglinzi sau MirrorCam.
De ce inițial unii șoferi consideră că este dificil să se reverse în linie dreaptă folosind MirrorCam?
MirrorCam oferă două vederi atunci când manevrați înapoi: în setarea standard, afișajul principal mare arată zona directă în jurul camionului și secțiunea inferioară a împrejurimilor ulterioare.
Această vedere își dovedește valoarea în special atunci când șoferul se inversează în jurul unei curburi. Cu toate acestea, dacă șoferul se inversează în linie dreaptă, este deseori mai bine să dezactivezi această funcție. Acest lucru este foarte simplu de făcut - folosiți doar butonul din unitatea de acționare a ușii.
Astfel, manevrarea cu MirrorCam oferă posibilități suplimentare în comparație cu oglinzile. Tocmai din acest motiv, sistemul obișnuiește puțin. De asemenea, camerele sunt situate ceva mai mult dincolo de marginile exterioare ale vehiculului decât oglinzile, prin care se pot vedea mai multe decât cu oglinzi când se inversează vehiculul în linie dreaptă.
De asemenea, acest lucru are nevoie de timp pentru a te obișnui și inițial să arunc o privire alternativă pe ambele afișaje. Deoarece, în comparație cu sistemele de oglinzi convenționale, după ce se uită doar la unul dintre ecranele MirrorCam, unii drivere, când se inversează, simt inițial subiectiv că se deplasează într-un unghi, deși conduc în linie dreaptă.
Cum funcționează împreună MirrorCam și Sideguard Assist?
Sideguard Assist sprijină șoferii atrăgând atenția asupra obiectelor staționate sau în mișcare și a persoanelor din zona monitorizată în dreapta camionului atunci când există riscul de coliziune.
Ecranul MirrorCam arată aceste avertismente în formă vizuală. Astfel șoferii primesc toate informațiile grupate într-un singur loc.
MirrorCam funcționează în continuare când motorul este oprit?
Când șoferii își petrec pauzele în cabină, aceștia pot, de asemenea, să activeze sistemul de camere timp de două minute folosind un întrerupător lângă pat și pe partea copilotului când motorul este oprit și perdelele sunt trase.
Astfel, zona care înconjoară vehiculul este privită, precum și orice activitate suspectă care implică camionul sau încărcarea acestuia. Sistemul pornește automat la deschiderea ușii - astfel încât ieșirea vehiculului este în siguranță în orice moment.
Premiu de prestigiu: noul Actros este „Camionul internațional al anului 2020”
Aerodinamica și siguranța îmbunătățite durabil oferite de introducerea MirrorCam în noul Actros este unul dintre motivele pentru care vehiculul a câștigat titlul de „Camion internațional al anului 2020”.
Pe lângă eficiența și siguranța sporită, juriul care este cel mai important premiu european pentru segmentul de camioane a evidențiat, de asemenea, progresele înregistrate în conectivitate. Noile funcții ale Actros includ Active Drive Assist, care permite conducerea semiautomată în toate intervalele de viteză, sistemul de asistență de frânare Active Brake Assist 5 îmbunătățit, Multimedia Cockpit în rețea și sistemul de control inteligent al controlului croazierelor și al sistemului de gestionare a transmisiei.
Premiul „Camionul internațional al anului” este prezentat anual de jurnaliștii europeni de top ai vehiculelor comerciale. Mercedes-Benz este cel mai des premiat brand din istoria competiției și s-a bucurat deja de succese cu toate versiunile anterioare ale Actros.