Trimite la parcare

Desigur, acum acest lucru pare destul de înfiorător: mașinile se parchează și apoi se duc până la proprietar în sine.
Automat Valet Parking (AVP), adică parcarea fără participarea unui șofer, este un proiect pilot cu o abordare unică, după standardele mondiale, care vă permite acum să experimentați destul de specific „gustul viitorului”.

Acesta este încă un proiect pilot, dar în curând veți putea testa singur parcarea automată.
Karsten Hammerling, manager de proiect pentru Daimler, vorbește despre această premieră mondială.
Domnule Hammerling, cum ar fi pentru mine, pentru un client, parcarea fără participarea șoferului?
Procesul este simplu: trimiteți o comandă de la smartphone-ul dvs., ca răspuns la care mașina va merge din parcarea sa în zona dvs. de alimentare. Tu stai în ea și pleci. Și atunci când trebuie să parcați din nou mașina, vă opriți în zona de debarcare, o ieșiți și trimiteți din nou comanda de pe smartphone, după care mașina se va întoarce automat în parcare. Astfel economisești timp și nervi atunci când cauți un loc de parcare, câștigând timp pentru alte lucruri.
Și cum se deplasează mașina în jurul parcării?
Pentru aceasta, partenerul nostru de proiect Bosch a dezvoltat senzori. Acestea sunt conectate la computerul de parcare central, care, la rândul său, trimite un semnal radio cu o comandă către interfața din mașină. Ca urmare, senzorii încep să coordoneze mișcarea mașinii. De asemenea, vor urmări obiecte de-a lungul traseului său, oprind mașina, de exemplu, atunci când vor repara un copil care a fugit de părinții săi.
Și câți senzori ați instalat în acest garaj?
Pentru a asigura siguranța maximă, aici la fiecare șase metri puteți vedea o înălțime a coloanei până la nivelul șoldului, echipată cu un senzor. Este un scaner cu laser și este situat deasupra podelei la o altitudine a lățimii palmei pentru a observa, de exemplu, chiar un copil căzut.
Și cum controlează exact senzorii mișcarea mașinii?
Am obținut posibilitatea poziționării cu o precizie de câțiva centimetri și astfel putem parca două mașini cu o distanță de numai 10 cm între ele. Astfel, puteți utiliza un astfel de loc prețios în garaj cu o eficiență anterior atinsă. Spre deosebire de modul normal de parcare, putem găzdui cu 20% mai multe mașini.
Și când vor putea clienții să înceapă utilizarea?
În curând vom începe să implementăm primul proiect pilot din Stuttgart din lume: la sucursala Mercedes-Benz vă puteți înscrie pentru un test drive. Acesta este situat chiar lângă garaj, iar acolo veți avea posibilitatea de a apela o mașină în zona dvs. de aterizare.
Mașina Mercedes-Benz și atât de plină de senzori, așa că de ce să nu le folosiți?
Am putea implementa acest lucru, dar am preferat o soluție externă. Datorită lui, chiar și o mașină relativ simplă se va putea deplasa în modul fără pilot. Una dintre ideile de aici a fost aceea că vă puteți abona la acest serviciu și apoi vă dezabonați din nou. Imaginați-vă: trimiteți o comandă de la smartphone-ul dvs. și mașina în sine merge în parcare, ajunge în parcare și când o sunați din nou, vine să vă ridice
Ce sperați să învățați din această experiență?
Acest proiect ne va ajuta să învățăm și să înțelegem o mulțime de lucruri. Să presupunem că ai trimis deja o mașină, dar ai observat că ai uitat o umbrelă în portbagaj. Care este cel mai bun mod de a rezolva această mică problemă?
Și sistemul va fi îmbunătățit în acest fel?
Exact. Mai ales când aveți în vedere că garajul va funcționa în mod mixt: 99% din toate mașinile vor fi parcate în mod tradițional de către șoferii lor, iar două dintre mașinile noastre de testare automate vor începe să circule între ele. Când acumulăm suficientă experiență, putem, de exemplu, să reducem numărul de senzori, menținând totodată siguranța la același nivel.
Vă simțiți ca un pionier al conducerii automate?
Este puțin. Dar această mândrie este meritată de munca grea.